I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Thursday, May 3, 2012

Food & drink

MAKAN  & MINUM.

Kali ini nak bawak korang ke alam makanan,hihihihi(cehhh,poyo lak),Sebut pasal makan,perkara 'routine" harian setiap bagi seluruh penduduk bumi..hak3x.Aku bukan nye orang yang terror mana pun dalam bab2 macam ni,cuma nak share apa yang ada dalam pemikiran aku sekarang ni.Sebelum aku nak cerita pasal keburukan or kebaikan dalam pemakanan,terlebih dahulu(ayat poyo cam nak buat karangan je),aku nak cerita pasal makanan2 yang aku ingin kemukakan pada cerita kali ini

       Dekat Malaysia,masyarakat di negara kita ni secara keseluruhannya mengambil NASI sebagai makanan harian tetapi sebaliknya bagi negara2 barat,kekadang diorang ni makan ROTI,BIJIRIN,dan bla3x..Kat negara kita juga digelar sebagai "Syurga Makanan",hurmmmm..tapi memang betol la kot,kalau pergi mana2 je memang banyak kedai2 makan,time malam2 selalu nampak kedai 'seafood ataupun western" yang menjadi kunjungan pelanggan & tak lupa jugak kedai MAMAK 24jam yg memang sentiasa di hati penduduk di Malaysia..hahahahhahaha....bukan nye apa la kan,kedai Mamak nie,femous sangat sebab nye macam-macam yang ada jual,cakap je lah roti canai,mee goreng,nasi campur,ice blended,murtabak,roti bakar,bla3x.....!!  Kekadang tu,western pun diorang ada jual,cuma yang baru aku perasan seafood x berapa nak ada la..atau mungkin memang tak ada..kih3x.
ini antara kedai mamak yang ter famous kat area johor nie..
ada banyak jugak la cawangan die..memang maju..hahahah


       Kalau 'seafood" prefer pada makanan hidupan laut,kalau aku lak yang pi order makan selalunya akan order 'Sotong Goreng Tepung dan Ikan siakap 3rasa/masam manis(sweet&sour)..inilah yang selalu terjadi,time nak pi makan semua cakap nak makan Ikan Bakar,tapi x pernah pun order(ini selalu terjadi kalau pergi makan ngan keluarga),aissshhhh...!!


Sotong & Ikan
menu nye...hurmmmmm
papepown..sedapp jugak...!


      Western food,makanan ni kekadang je aku makan,sebab bahan2 masakan untuk masak bende nieyh cepat jadi loya atau berminyak.Sekarang aku ada kisah tentang Western food,citer ni berlaku time aku menginap kat sebuah hotel Orkid,Melaka.Aku nginap bukan sebab holiday ngan family aku,tapi sebab teman sepupu(perempuan) ada kursus Prasekolah,hanya aku berempat iaitu aku,Mak Ngah,Along(anak mak ngah aku,sepupu) ngan anak dia,x silap mase ni umor anak dia dalam 2-3 tahun lelaki(sebab anak dia la,aku dapat follow gi negeri Melaka.Ada satu malam aku pi turun nak beli makanan,then,ada satu menu western ni,Chicken Mushroom.

nie hanya sekadar gambar hiasan..hihi
tapi lebih kurang gini la makanan nye...
                         

Aku tengok yang membeli nye ramai,cam sedap je..malam tu aku confius nak order apa,so aku pun order jugak menu Western tadi tu.Harga dalam RM8-9,kalau x silap la(heheehe) tapi Mak Ngah aku yang bayarkan.Lepas tu aku bungkus bawak naik bilik , then,aku pun makan la bende ni tadi di tepi jendela bilik hotel tersebut.Selepas beberapa jam,aku mengalami cam loya,lebih kurang larh.
memang teruk jugak time tu,mungkin kuah Mushroom atau bende lain,start aritu aku cam x berapa boleh nak accept makan kuah cam Chicken Chop.Tapi start umo aku dah cecah 18tahun aku mulai dapat terima semula kuah tersebut,tu larh kekadang Mak aku masak kat umah je,lagi puas kalau makan.YUMMY,..!!

Nie larh hotel yang aku cakap tuh,betul2 dekat tengah bandar Melaka

2 comments:

  1. Ingatkan nak rekemen Modern Corner tadi.. hahaha ^^

    ReplyDelete