I made this widget at MyFlashFetish.com.

Pages

Friday, November 9, 2012

Program Anak Angkat

Assalamualaikum. . .

apa khabar semua,..sihat ke tidak???? hihi

ha,..kali ni aku tetiba macam nak share sesuatu,..mungkin ni cerita agak menarik yang aku nak kongsi bagi sesiapa yang sudi baca blog yang sememangnya entah apa-apa entah.....  HAHA..

            Cerita nyer macam nie,sebelum ni,makcik aku ada cakap yang ada pelajar Universiti nak datang kampung aku,lebih kurang nak buat program Anak Angkat  .Tapi,masa tu mak aku tak ambil tahu sangat,..tetiba pada hari diorang datang pada waktu malam,mak aku saja-saja nak pi tengok diorang kat masjid . Then, ntah macam mana,mak aku tepon adik aku kata kejap lagi ada 4orang pelajar akan stay kat rumah aku selama 4 hari..lepastu,mak aku tepon sekali lagi, eh,.Ada 8 orang pelajar lelaki pulak,..wahh..memang agak ramai la kan,..hahaaha..  nasib baik la ,rumah aku dah biasa dengan orang ramai..pastu ,.bla3x...
nak citer semua memang panjang  la kan.....hari esoknya yang lagi 4 orang pindah rumah jiran aku,sebab ramai sangat stay kat rumah aku..sekarang tinggal berempat saja,...takpelah,tapi diorang still jugak lawat kerumah...

 


     Berbual punya bual,diorang ni pelajar dari
UniKL MiTEC (Pasir Gudang)
dan kebanyakan nyer baru lepas habis Diploma, jadi diorang
pelajar awalan Degree..

 



      Seriously sangat-sangat ,aku memang tak pandai nak bertanya macam-macam dekat diorang,sebab aku bukan jenis orang yang idea penuh dalam kepala pastu boleh tanya macam-macam,..
      Maaflah banyak-banyak pada semua yang datang kat rumah terutama sekali Muaz , Faris , Kimie  ,Azuan(yang sorang ni tak bape pasti betol ke tak namanyer) hihi,.. Lepastu yang 4 orang lagi, Anjang(Ariff ),Farok,Wan shahiran, Naim....

     Pesanan khas:
     "Maafkan kami sekeluarga jika layanan yang diberi tak seberapa,.."  ;-)


Kisah-kisah menarik;    

     Yang sebelah kanan ni,
-Gambar diorang pada hari ahad,iaitu hari perpisahan..
      sedih...ermmm,...
 memang wujud pada semua,walaupun lelaki..haha..kitorang sekeluarga pun sedih,termasuk aku  (T.T )" , tapi kena pandai cover la kan..heeheehe..
       Mak ada jugak bagi kain baju melayu pada diorang,harap diorang akan buat baju tu ,then datang sebagai Kembar 8 ,.sebab semuanyer sama warna..HAHA....


 Yang inilah muka-muka diorang yang menjadi anggota keluarga angkat,walaupun sekejap...
  Tapi 4 orang lagi yang sedang makan tu,diorang la yang diarah supaya pindah kat rumah jiran,..tapi tak bermakna diorang ditirikan,...cehhhhh...hahah..




snap pict by;
->eymie...

 Yang ni aktiviti diorang,..
    Orang kampung aku telah buat Xplorace ni disekitar kawasan Kampung Sahari...
     macam-macam tempat diredahnya,termasuklah sungai,walaupun pada masa tu,hujan selebat-lebat tidak...  HAHA..
      Aku yang dah lama tak mandi hujan pun turut sekali join sebab nak tengok diorang kena tempuh macam-macam cabaran
Contoh Soalan yang dikenakan:
1.translate bahasa melayu- bahasa Jawa,.. (kalau yang takde keturunan,memang hentam sajalah)
2.Apakah mercutanda Kampung aku,..tak silap kompang dan


 Persembahan kebudayaan;

kesian kat diorang,sepatutnya malam tu ada persembahan Dikir barat,nyanyian,zapin,bla3x..
puas diorang training,..
        Malangnya,selepas mula persembahan
Kuda Kepang , orang kampung dah asyik tengok persembahan yang agak mistik dan boleh jugak dikatakan syirik..sebab apa aku cakap macam tu,..Sorang demi seorang macam dirasuk,lepas tu join sekali persembahan tu dalam keadaan x sedar diri...
      Aku pun seram lama-lama..aduhhhh...
tu yang lari pi tempat orang BBQ,..nak hilang rasa takut..hihi..




Walaupun aku dah pernah tengok persembahan kuda kepang sebelum ni,.tapi takdelah sampai macam ni sekali....errr,,...



      Yang sebelah kiri ni antara aktivti terakhir diorang ,iaitu sukaneka bersama orang kampung..
Tapi gambar tarik tali je banyak ,..hehe..
yang sebenarnya ada lagi aktiviti lain,
contohnya;

-Boling padang
-Passing belon air
-Bla3x......hihi
         
wahhhh... aku tarik tali,..
boleh pulak time ni aku buat magik lak kan,masuk lawan tarik tali,bajet je...

HAhAHa





Harap sangat kaorang tak lupa kat kitaorang sekeluarga :')
gud luck 4 ur final exam ...


Sekian ,.
terima kasih..
:D






No comments:

Post a Comment